پیگیری انتظارات علمی مقام معظم رهبری در دستورکار دانشگاهیان واحد دماوند قرار گرفته است

۰۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰ کد : ۳۷۶۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۸

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در گفتگو با آنا مطرح کرد:

پیگیری انتظارات علمی مقام معظم رهبری در دستورکار دانشگاهیان واحد دماوند قرار گرفته است

 

دکتر محمود صفری رئیس واحد دماوند با اشاره به دستاوردهای اخیر اساتید و دانشجویان رشته های فنی و علوم انسانی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بحث مسأله محوری است. لذا در سال های اخیر به طور جدی از دانشکده ها خواسته ایم برنامه های آموزشی و پژوهشی خود را با همین رویکرد برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

دکتر صفری گفت: یکی از اقدامات قابل توجه در این زمینه همکاری حوزۀ معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد و دانشکده علوم انسانی و هنر است که با تشکیل دبیرخانۀ پدافند رسانه‌ای و سازماندهی تحقیقات دانشجویان تحصیلات تکمیلی، موضوعات مهم کشور مانند شعارهای سال و صیانت از سرمایه های داخلی را در قالب پژوهش های ترمی و برگزاری کرسی های آزاداندیشی پیگیری می کنند.

وی افزود: البته دستاوردهای خوبی هم حاصل شده که یک نمونۀ آن هدایت علمی دانشجویان خبرنگار برای پرداختن به موضوع رفع موانع تولید است. تعدادی از این دانشجویان با همفکری و تهیۀ گزارش های خبری، یک جریان روزنامه نگاری تحقیقی را الگوسازی کردند که به رسانه های جریان اصلی هم تسری پیدا کرد. نتایج این مدل رسانه ای در دولت و قوۀ قضائیه مورد استفاده قرار گرفت و در گفتگوی اخیر مقام معظم رهبری با اعضای محترم هیأت دولت نیز بر آن تأکید شد.

رئیس واحد دماوند گفت: یکی دیگر از اقدامات سازندۀ دبیرخانۀ پدافند رسانه ای، برگزاری 24 نشست تخصصی در موضوع شعارهای سال و 4 کرسی آزاداندیشی در موضوعات اجتماعی-اقتصادی است که توانسته است صدها عنوان پایان نامه و سخنرانی پژوهشی را ساماندهی و ارایه کند.

وی با قدردانی از گروه مدیریت رسانه و علوم ارتباطات واحد به معرفی جدیدترین کتاب مجموعه مقالات کرسی آزاداندیشی «جنگ های رسانه ای و تغییر رفتار مخاطبان» پرداخت و گفت: دبیرخانۀ پدافند رسانه ای با جمع‌بندی 14 عنوان سخنرانی پژوهشی اعضای خود، ادبیات موضوعی خوبی را در زمینۀ جنگ های ترکیبی فراهم آورده که در قالب این کتاب و به شرح زیر در اختیار پژوهشگران کشور قرار گرفته است:

آرایش جنگی رسانه های مهاجم؛ لزوم سنگربندی در مقابل شلیک مستقیم دشمن  (دکتر حمیدرضا حسینی دانا)

سلبریتی ها و تاکتیک های رسانه ای (دکتر بی بی سادات میراسماعیلی)

آسیب شناسی عرصه های مغفول رسانه ای در تقابل با ارزش های مورد وثوق جامعه (دکتر افشین محمدی)

تهاجم فرهنگی رسانه های خبری بیگانه و راهکارهای مقابله با آن (دکتر علیرضا تلخابی علیشاه، دکتر کبری لشکری، علیرضا چیت ساز)

نقش پیوست رسانه ای و راه های مقابله با رسانه های دشمن(محمدرضا زارع برزشی)

جنگ های رسانه ای دشمن  و راهکارهای مقابله با آن (محمد شیر بیگی)

تاثیر رسانه ها در توسعه شفافیت و مقابله با فساد اداری با تاکید بر نقش سوت زنها (سیده مهناز حسینی)

تکنیک های موثر استفاده از رسانه های اجتماعی در تبلیغات انتخاباتی کاندیداها (حسن ضیایی جباری)

بررسی نقش سواد رسانه ای در مقابله با تهدیدات نوین رسانه های اجتماعی در فرآیند انتخابات سیاسی (خانم زهرا ملابابایی)

جنگ های رسانه ای و راه های مقابله با رسانه های دشمن (فریبا فتحی)

تحلیل فیلم هک بزرگ با اتکا به مطلب منتشر شده در روزنامه گاردین (رامتین فرزاد)

تاثیر بازی های آنلاین بر روی اعتیاد اینترنتی نوجوانان (آزاده اقبال)

امنیت نرم، اقتصاد و رسانه (گویا صبور، عطیه جهانگیری، مهناز امیری پویا، مهدی امینیان)

تلاش نامزدهای مجلس شورای اسلامی در اینستاگرام برای تبلیغات انتخاباتی با رویکرد اقتصادی (عاطفه خیرخواه، کبری خواجوی کلانی، محمدحسین شکری)

پژوهشگران و علاقمندان گرامی برای تهیۀ کتاب «جنگ های رسانه ای و تغییر رفتار مخاطبان» می توانند به وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به آدرس www.damavandiau.ac.ir مراجعه نمایند.


( ۱ )