لزوم دفاع رسانه‌ای یکپارچه از اقتصاد ملی

۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰ کد : ۳۰۴۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۱۰

یافته‌‌های ویژه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی دماوند در حوزه پدافند غیرعامل:

لزوم دفاع رسانه‌ای یکپارچه از اقتصاد ملی

انسجام خط‌مشی‌ها و سازماندهی انبوه رسانه‌ها، دو مزیت بالقوه کشور در مقابله با جنگ‌رسانه‌ای دشمن و بی‌اثر کردن تهدیدهای اقتصادی است.

تیم تحقیقاتی پدافند رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با ارایه مقاله "دفاع و مقابله در جنگ رسانه‌ای با رویکرد پایداری اقتصادی" در همایش تخصصی روابط عمومی و پایداری ملی؛ پیشنهاد کرد که متخصصان رسانه‌ای در تصمیم‌سازی اقدامات مقابله‌ای علیه جنگ اقتصادی-رسانه‌ای دشمن نقش فعال ایفا کنند.

در این مقاله که با همکاری سیده مهناز حسینی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات و راهنمایی دکتر حمیدرضا حسینی دانا به انجام رسیده است،  ضمن تأکید بر نگاه جامع به توان رسانه‌ای کشور و بهره‌گیری از دو ویژگی تکثر و تنوع رسانه‌های ایرانی، 14 اصل مهم در سازماندهی رسانه‌ها و صف آرایی در برابر تهدیدات دشمن ارایه شده است.

در حاشیه این همایش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز با اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی برای کمک به فرایند تصمیم‌سازی در مدیریت پدافند غیرعامل کشور، گفت: توان بومی واحدهای دانشگاهی به دلیل آگاهی از ظرفیت‌ها و اولویت‌های موجود در منطقه، می‌تواند به طور مستقیم در حل مسائل مناطق میزبان واحدهای دانشگاهی، مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر محمود صفری با اشاره به نتایج کاربردی تیم‌های پژوهشی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه دماوند گفت: استفاده از نخبگان در کمک به مدیریت کشور، از فرامین صریح مقام معظم رهبری به دانشگاهیان است که در دستورکار این واحد دانشگاهی قرار گرفته است.